Ok, jag har förstått att det finns företag här som står bakom Pay&Read till fullo, vilket va lite av det som jag va ute efter när jag skrev "Om någon har mer information tas den emot tacksamt. " i första inlägget.
För att svara på Henriks frågor:
1. Vi är jag och mina kollegor som sitter här och utvecklar mot olika transaktionssystem.
2. Vi har kunder som vid uppstart ej fick använda Pay&Reads lösning med Babs, utan dem hänvisade till Debitech. Samma sak med Handelsbanken.
3. SSL skyddar ENDAST om sidan du anger kortuppgifterna på OCH serversidan som tar emot uppgifterna ligger under krypteringstekniken. Se över din lösning igen
4. Ja, jag ville varna, jag ber om ursäkt för det. Jag skrev klart och tydligt i första inlägget att jag väntade mer FAKTA, men det va tydligen för känsligt ämne.
5. Jag är själv svensk och stålt över det, men det finns nog en grund i att det är poppis att skylla på svenskheten. Tycker du att det gå bra för oss? (ett helt annat ämne och forum)
6. Om du söker på Pay & Read får du upp samport. Har du provat att söka på samport, telluspay, debitech, netgiro eller paynova? Alla köper sponsrade länkar.
Det du skriver mellan raderna är att jag skulle arbeta för samport för att sprida skit om Pay & Read, det va ett bra tag sedan jag gick på dagis och hade in tänkt lägga denna diskussionen i dem nivåerna.
För tillfället är netgiro och samport stora favoriter, inget jag förnekar. Dem kompletterar varandra bra och och är ungefär lika stora. Tillsammans är dem EMEA's största betalväxel och i det finner jag en oerhörd trygghet. Dem är de enda betalväxlar i Sverige som är certifierade av VISA och MASTERCARD för AISSDP.
Att över huvud taget räkna Pay & Read som konkurenter är helt fel då dem (som jag förstår det) har någon form av plåmbokslösning i sverige. Pay & Reads konkurrenter som jag ser det är Paynova. Att bedömma min trovärdighet utifrån detta är helt..... jag hittar inte ord för det.
Du har nog inte läst mitt inlägg om SMS, där förklarar jag att det är bättre att gå direkt mot källan istället för att ta en 3:e parts lösning.
Det är självklart upp till var och en att själva bedömma Pay & Read, och jag håller med Henrik om att man åtminstone kan ta en kontakt med dem om man letar betallösning för att bilda sig en egen uppfattning. Det är inte alls min mening att smutskasta, och jag ber om ursäkt om det upplevs som det. Eftersom jag är i branschen ser jag allt som händer, ibland kanske man har lite för stora ögon.
Jag kommer i alla fall avråda från Pay & Read tills dess att dem är certifierade. Först då är motsatsen bevisad, i alla fall för mig.