Lite frågor:
Citat:
Följande har vi kollat upp
|
Vilka är "vi"?
Citat:
Från några andra tillförlitliga kontakter har jag hört att deras system bojkottas av bankerna
|
Vad hände med detta påstående från första inlägget? Vad jag vet, också från vad jag tycker är tillförlitliga kontakter, så har storbankerna inget emot Pay&Read. Utveckla gärna...
Citat:
Dem kör helt okrypterade betaltransaktioner (ingen SSL)
|
Lustigt, när vi kör deras system så används SSL.
Citat:
Helt otroligt hur det svenska samhället ser på saker och ting, klart att man inte får varna för någon
|
Du kallar det "varna", jag kallar det att sprida rykten. Om det nu är något svenskt (vilket jag inte tycker det är iofs...) att man inte ska sprida ogrundade rykten utan att först kolla upp dessa, så tycker jag nog det bara är ganska trevligt att vara svensk. Det är ju lite poppis för tillfället att skylla på "svenskheten" i olika sammanhang, dock...
Visste ni förresten, att om man söker på Pay & Read på Google så har företaget Samport köpt reklam med det sökordet. Företaget Samport som är konkurrent till Pay&Read, och som driver TellusPay, vilka båda av någon anledning är stora favoriter hos nicce... <_<
Och var det inte nicce som utfärdade en "varning" för något annat betalningssystem för någon tid sedan? Gällande sms-betalningar? Vad hände med det? Hm...
Menar inte detta som någon form av angrepp på nicce, vill bara föra fram lite bakgrundsinfo som kan vara bra att veta när man bedömer värdet av dessa inlägg om Pay&Read...