Visa ett inlägg
Oläst 2003-10-01, 11:56 #6
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
De ljög på precis samma sätt när ett stort svenskt mediabolag var i kontakt med dem. De påstod att det öppna admin-systemet som verkar ha legat där i över 1 år (!) inte alls hade funnits, även fast det bara gått max 2-3 timmar sedan det rättats till.

Jag trodde faktiskt inte själv att admin-systemet var skarpt kopplat mot några sajter då det låg så öppet. För att kontrollera tog jag bort en punkt ('.') på en av de utsatta sidorna, för att sekunden senare ta bort den. Det visade sig självklart att detta var admin-systemet som användes av personalen.

Det kanske värsta var att träd-/katalogstrukturen som låg öppen på deras 'utvecklings-server' utan skarpa kopplingar mot någon domän var varifrån länken till deras adminsystem kom. Där skickade de in sina projektkunder, runt 3 musklick ifrån dessa öppna administrationssystem.

Sen huruvida personliga uppgifter är speciellt mer öppna när man registrerar .se-domän genom internet.se vill jag betvivla. Men jag kan knappast rekommendera att köpa några som helst tjänster av internet.se eller TBA Media AB.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat