Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-20, 23:37 #18
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Rent generellt vill jag med bestämdhet säga att felstavningar i en annons eller på en hemsida motverkar sitt syfte, dvs få en tilltänkt kund attraherad av budskapet eller produkten. Naturligtvis finns det undantag om man ex med felstavningen vill uppmärksamma vikten av att stava rätt.

En felstavning kan betyda två saker, att avsändaren av budskapet har varit slarvig med korrekturläsningen eller besitter dåliga kunskaper.
Jag har svårt att se hur detta kan fås till någonting postivt för budskapet. Kan heller inte se hur det skulle locka uppdragsgivare att anlita någon som är slarvig, alternativt okunnig.

En dålig språkbehandling med sms eller i diskussionsgrupper som den här är på en liten annan nivå och är väl inte så mycket att orda om.

Däremot tyder antalet särskrivningar i en del inlägg på en viss okunskap om hur språket skall behandlas.

Visst har den tilltänkta målgruppen betydelse men man når inte en den yngre generationer med rena stavfel utan snarare ett annat anslag i tonen.

Sedan om vi skall peta i det är den korrekta stavningen; webbhotell, webmaster, webbansvarig, word wide web, webben, jag tror att principen framgår.

Ok jag är inte perfekt men har som ambition att bli bättre.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat