Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-20, 18:43 #4
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Citat:
Originally posted by -Haghjoo@Dec 20 2004, 16:43
Citat:
Ursprungligen postat av Jens
En australiensk spelare köper virtuell Ö för $26.500(ca SEK175000).

Ön ligger i den lika virtuella världen Entropia där numera hundratusentals spelare möts där de lever ett virtuellt samhälle. Skillnaden mot andra dataspel är att här kan hundratusentals spelare agera med varandra, och kanske det mest häpnadsväckande, valutan består av riktiga pengar.

Källor: http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4104731.stm, http://www.project-entropia.com/
När jag spelade Ultima Online sålde jag saker "i" spelet för riktiga pengar, drog in över 100 tusen på spelet.
Eller mycket mer iof, en norrman köpte för över 3-40 tusen bara på 2 veckor av mig

Var själv beroende av ultima online när jag först börja spela det. Har aldrig varit med om något så sjukt beroende framkallande det kändes som inget i livet betydde något förutom ultima online.
Nu när jag tänker tillbaks när jag spelade dem första veckorna så förvånar det mig inte ett skit om någon slänger några tusen på ett par virtuella prylar.
Det finns ju även hemsidor som säljer ändast virtuella saker till spel och tjänar tusentals $ på det.
Dock blev det olagligt att sälja world of warcraft items för riktiga pengar kanske en vändpunkt inom detta?
Jag spelade UO 24/7 i flera år. Om jag ska vara ärlig har det varit mina bästa år.
Jag fick en kick som inte går att beskriva, då jag loota hus m.m.
Rikedomar som man bara kunde drömma om :-)

Allt gick precis som det skulle, man träffa på flera buggar också i spelet som man abusa, allt gick perfekt
dock så fick man ett par smällar av OSI som förstörde spelet sakta men säkert.
Jävla EA.

Så jag bytte, har även spelat AO, EQ m.fl. och det kommer gå att sälja items i alla spel.
Oavsett vad reglerna från spelbolaget är, kommer alltid finnas items att köpa å sälja.

Frågan idag är nog snarare, har man tid över? För ska man spela MMORPG
ska man vara #1 och det kräver tid
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat