Citat:
Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:
Ursprungligen postat av Jens
En australiensk spelare köper virtuell Ö för $26.500(ca SEK175000).
Ön ligger i den lika virtuella världen Entropia där numera hundratusentals spelare möts där de lever ett virtuellt samhälle. Skillnaden mot andra dataspel är att här kan hundratusentals spelare agera med varandra, och kanske det mest häpnadsväckande, valutan består av riktiga pengar.
Källor: http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4104731.stm, http://www.project-entropia.com/
|
När jag spelade Ultima Online sålde jag saker "i" spelet för riktiga pengar, drog in över 100 tusen på spelet.
Eller mycket mer iof, en norrman köpte för över 3-40 tusen bara på 2 veckor av mig 
|
Var själv beroende av ultima online när jag först börja spela det. Har aldrig varit med om något så sjukt beroende framkallande det kändes som inget i livet betydde något förutom ultima online.
Nu när jag tänker tillbaks när jag spelade dem första veckorna så förvånar det mig inte ett skit om någon slänger några tusen på ett par virtuella prylar.
Det finns ju även hemsidor som säljer ändast virtuella saker till spel och tjänar tusentals $ på det.
Dock blev det olagligt att sälja world of warcraft items för riktiga pengar kanske en vändpunkt inom detta?