Visa ett inlägg
Oläst 2003-10-01, 02:05 #1
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Vad har ni för erfarenhet av Tradedoubler?
Jag har haft dem rätt länge nu, över ett år. Tidigare har jag bara haft annonserna liggande och inte tjänat många kronor. Nyligen bestämde jag mig för att göra ett försök att faktiskt tjäna lite på dem och ägnade lite tid åt att försöka få folk att klicka. I och med detta började jag också följa upp statistiken och jag måste säga att jag är förvånad över hur dålig conversion rate det är på merparten av de program jag har. Det är väl ok hur som helst, men det som oroar mig är om man verkligen kan lita på Tradedoublers siffror. Några exempel:

- Program som ligger ute som som har N/A i impressions trots att de legat ute länge och jag är godkänd i programmet.
- Program där jag vet att jag själv klickat men ändå har "0" click-thrus. I kontakt med Tradedoubler visar det sig sen att det var något fel på just det programmet just då...
- Program där jag själv anmält mig men ändå har "0" i leads. Har skickat kompletterande info till Tradedoubler och väntar fortfarande på svar...
- Felrapporter "ingen referer url", dvs någon har klickat på en banner från min sida, men jag får ingen credit för den eftersom tradedoubler inte hittat någon referer. Mina sajter är helt straight-forward asp-sidor och en är en vanlig html-sida.
- Medlemsmail från Telia där de skriver ungefär så här "vi har haft lite problem med våra sajter och därför har ni inte fått cred för köp som gjorts, men det ska vara ordnat nu"

Jag vet inte om det är Tradedoubler man ska skylla på eller om det är deras kunder/företagen (det är enligt min mening ändå Tradedoubler ansvar i slutändan att se till att allt fungerar), men något känns fel tycker jag. Nu har inte jag så jättestora sajter så jag kanske drar förhastade slutsater från den statistik jag har och de problem jag uppfattar. Men känslan att jag ger bort hundratusentals bannerimpressions för några kronor är inte bra.

Det skulle vara intressant att veta vad ni andra tycker och har för erfarenheter av Tradedoubler.

Mvh Max
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat