Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Maccke, jag förstår inte riktigt din jämförelse med porrpung.nu och sex.com. Självklart inte. NU är en TLD med de nordiska ländernas och framförallt sveriges uppmärksamhet. COM är en internationell.
Generellt så vet jag inte vad jag skulle välja, i det här fallet tycker jag att oddset.nu är ett mycket bra namn jämfört med tex oddset.com eftersom oddset är ett svenskt namn och .com gör att det låter som att det vore något annat.
Oddset.se är självklart den bästa domänen i fråga, men den _var_ väl troligen lite svår att få tag på för ett par år sedan. Ur ren marknadssynföringspunkt så tror jag nog faktiskt att en marknadsförare skulle föredra .NU. Angående type-ins, hur många tror du här rent procentuellt sett livnär sig på type-ins jämfört med sökmotortrafik eller ryktesspridning? Inte särskilt många. Type-ins måste stå för en skämmande liten del av all internettrafik, särskilt till en okänd/ny domän.
Slutligen angående utvecklingsmiljön, herregud? Det är väl klart det inte spelar nån på vilka bokstäver domännamnet slutar??
Angående argumenten att cykloner/ingåendei australien skulle hota .NU:
Cyklonen var för över ett år sedan? Internetaffärerna är en av Niues största och enda inkomstkällor, den lär dom vakta rätt så hårt på. Slutligen så är det väl Nya Zeeland och inte Australien dom hör till...
|