Citat:
Originally posted by Saint@Dec 20 2004, 08:33
oddset. nu är lättare att få igenom vid marknadsföringen tycker jag -- som "vanligt folk" så minns man andressen ganska omedelbart, men det kan bero på att jag min lillebrorsa alltid avslutar ett verb med "punkt-nu!". Vid förhandlingar gäller: öka priset dom erbjuder med 300%, dvs 60k men gå med på runt 75% av summan din. Jag skulle dock inte bli förvånad om domänet är värd upp till 300k frö svenska spel.
|
Håller inte med

.SE eller .COM ska det vara. Gemene man känner inte till .NU och "chansar" i princip aldrig på .NU - dvs antalet type-ins blir färre.
Sedan tappar man kraftigt med traffik till .SE och .COM
Beroende på vad han gör med domänen och sajten kan Svenska Spel ev vinna en eventuell tvist. Detta ökar riskpremien. Tror dock att dem får väldigt svårt i nuläget att vinna mot honom. Ser ändå inget större värde i en sådan .NU domän - till stor del just för att det är .NU och att den relativ minskar varje dag gentemot .SE, vars prissänkning gjort .SE till ett "vettigt" och "seriöst" alternativ. Det är lite lekstuga över .NU - en liten ö i stillhavet fortfarande och inte samma långsiktighet, stabilitet, trovärdighet, tillväxtpotential etc etc
Att utveckla en sajt där vore säkert kul dock.. och den kan nog få rätt många återkommande besökare om upplägget är vettigt.