Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-19, 23:40 #24
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Fulton
Citat:
Ursprungligen postat av Helena
Citat:
Vilken vettig människa som helst måste ju se att KIA's siffror är offside. Är det rimligt att anta att i stort sett hela svenska folket besökt dem under November?

Håller med om att det är mycket om en tiondel av Sveriges befolkning (enligt IWs tabell) har besökt Blocket under en månad (fast var fick du hela svenska folket ifrån?). Jag vet inte om det är sant eller falskt - säger bara att de som gör listorna brukar påstå att det är UB/månad och det är som sagt inte samma sak som UB/dag om man ska vara petig.

KIA anger att MSN.se fick 8 077 281 unika besökare (webbläsare) i November. MSN.se borde rimligen endast Svenskar besöka och vi är väl runt 9 miljoner i landet. KIA standarden eller rättare sagt verktygen de säljer/propagerar för klara inte att visa dagliga unika kontra månadsunika.
Varje användare använder ju inte direkt bara en dator/webbläsare. Jag själv använder nog åtminstone ett tiotal olika datorer/webbläsare varje månad vilket innebär att jag fortfarande skulle räknas som 10 unika besökare. Visst, alla kanske inte surfar från 10 olika datorer men 2 eller något i den stilen lär ju absolut förekomma. En hemma och en på jobbet?