Citat:
Originally posted by bardintsol@Dec 15 2004, 20:42
Hej alla glada!
Blev uppringd av ett företag och gick med på att testa deras produkter.
Efter ca 1 vecka ringer en säljare och ska sälja det till mig:
Han säger:
bla bla bla bla bla
Med du tar grejerna va?
Jag säger:
Nej vill inte köpa in något nu innan årsskiftet då jag inte vet vad som händer sen . .. men jag är lite intresserad av en produkt.
Han säger:
Ok men om vi gör så att jag skicka en returfraktsedel på några av produkterna så kostar det inte så mycket för dig då och så har du kvar produkten så hör jag av mig sen. bla bla bla
Jag säger då:
ok .
en vecka senare kommer en faktura på den produkt jag var intresserad av men INTE beställde.
På grund av att jag har varit på resande fot de senaste veckorna så har jag inte haft möjlighet att ringa och prata med dem men skickade ett mail som jag inte fått svar på.
Så i dag ringde jag säljaren och sa vad jag tyckte och att det var ett missförstånd, då säger han:
Tyvärr hör du av dig för sent, du har 2 veckor på dig att klaga!!
Va? Jag har ju inte ens beställt!!!
.......
Sammanfattande då kan man då säga att jag fått faktura på en produkt som jag inte tackat JA till, som en telefonsäljare "sålt" till mig. Sen påstår han då att jag i samband med det godkännt att jag bara har 2 veckor på mig att klaga men den informationen har inte jag fått och den står inte på fakturan.
Kan dom göra så här?
Vad kan jag göra?
Är ordentligt förbannad, tycker det är dåliga metoder alltså!!
Tacksam för hjälp
|
Har jobbat på ett TM bolag för ett par år sedan och det finns mycket fula knep. Till 99% har ni gjort en muntlig ljudinspelning (troligtvis utan du vet detta) där han be dig uppge ditt namn, adress, och svara JA eller OK på någon fråga. Det är inte ovanligt att dessa inspelningar kapas vilket gör att kolla upp vilket bolag det rör sig om, ring deras TM center, be att få snacka med någon ansvarig, killen får kicken direkt.
Om du vill ha hjälp har jag bra kontakter inom olika TM bolag så PM:a mig isåfall...