Citat:
Originally posted by Decibel@Dec 12 2004, 23:16
Liten följdfråga...
Hur gammal är du som har servern ?
Hyr du servern som privatperson eller företag ?
Har du någon erfarenhet av serverdrift, projektering och säkerhet på webservrar ?
Hur mycket kan du garantera i driftsäkerhet och upptid för de du sponsrar ?
Vem som helst kan hyra en server och låta andra ligga där men kanske 30% av dom som hyr en vet verkligen hur man sköter den.
Seriösa projekt är som det skrevs längre upp beroende på betraktaren, om man har ett projekt, så väger det tungt hur seriös den som äger/sköter servern också är.
Har absolut inga fördomar just gällande denna tråd, ett par frågor som kanske kan ge ytterligare anledning till att folk hör av sig med begäran om sponsring.
|
Det är inte jag som sköter servern utan "vår" programmerare/ tekniker och webcows.
Det är registrerat på mitt företag.
Jag personligen har inga erfarenheter av serverdrift men de som sköter den har självfallet detta.
Eftersom vi ställer upp med detta ideelt då vi själva endast använder några procent av kapaciteten kan vi inte ge några garantier, men självklart är det otroligt för oss att det fungerar bra så våra sajter funkar.
Om denna typ av sponsring inte är uppskattad så tar jag självklart tillbaka erbjudandet. Ni som iaf är intresserade är välkomna att höra av er till mig per e-post, telefon eller via msn/ icq. Även frågor och liknande.
Som sagt mail är enklast då jag inte besöker forumet varje dag.
Någon admin får gärna låsa tråden.