Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-14, 23:14 #5
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Citat:
Originally posted by creoweb@Dec 14 2004, 22:01
-"Ja, någon sådan har vi inte fått tyvärr från dig, kanske blivit något strul på posten?"

Så vad gör man när man får ett sådant besked?

Man kan ju skicka en faktura på nytt, men hur sätter man då förfallodatum? Man har ju just gått miste om 20 dagar så att säga..... Som företagare och man inte har miljoner i omsättning så är man ju ganska sårbar...

Hos vem ligger bevisbördan i detta fall? Vem är det som har rätt i detta fall?

Ska jag skicka en ny faktura och ge dom ytterliggare 20 dagar på sig att betala?
Eller ska jag skicka en betalningspåminnelse?
Du ringer kunden och "svär" lite över posten tillsammans med kunden och frågar om du ska skicka en ny faktura. Dom svara säkert ja och då säger du att "pga posten har strulat med fakturan så förlänger vi sista dagen till den xx (datum fyra dagar senare) Är det ok?" Sen faxar du över en faktura med noteringar om det nya datumet. I dom flesta fallen kommer kunden att betala om dom vill betala. Och går inte det så får du köra med inkasso osv.

Att du ringer ökar dina möjlighet att få in dina krav.

/Janne
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat