Jag kan ge ett exempel för att avsluta det kapitlet som förklarar lite bättre varför jag tänker så. Fick ett mail från vad jag trode var en seriös aktör som annonserade mycket och var mer eller mindre överallt. Han bad oss tillverka lite banners och skulle teckna ett avtal på 3 år med oss på några reklamplatser på sidan, mycket bra platser skall tilläggas. Eftersom det lät såppas seriöst såg jag inte något hinder i att parkera hans reklam direkt innan avtalet och faktureringen var klart. Han får 3 veckor innan vi skickar hans första faktuta av alla. Avtalet kommer inte in, vi ringer då är allt under kontroll enligt honom. Det går 2 veckor till, då spärrar vi alla annonser, inget avtal kommer in och ingen faktura betalas. Nu har det gått snart ett år efter det och vi har inte sett röken av pengarna och något bindande avtal hade vi då inte. Bara att le och gå vidare. Men inom loppet av 1 år blev dett uppreppat, 3 ggr, dock stoppade vi annonserna snabbare nu. Från den stunden så litar jag bäst på mig själv, skulle jag pga det förlorar nån bra kund så får jag väl leva med det, men att bli lurad gång efter gång är inte mitt rätta jag..

Jag satte upp regler för den delen av verksamheten och kommer nog fortsätta så, sen dess blev jag inte lurad och kunderna blir inte mindre för det, snarare tvärt om.
Dessutom är inte reklamintäkterna mitt enda levebröd så heller fattigare några kronor än lurad...