Wow, tack för de utförliga svaren! Du kan enormt mycket mer om det här än jag, men jag försöker lära mig.
Citat:
Okej, jag har tittat nu på filen. Det var bara en access-fil och det var inte det jag hade tänkt mig.
|
Oj, blev det fel? Det var den enda jag hittade med 416-svar i. Vilken hade du tänkt dig?
Min sida har mycket trafik (ca 8000 besökare per dag) och det gör att loggarna blir lite jobbiga att hantera. Dessutom är jag inte så van, och det gör förstås inte saken bättre.
Tack vare dina svar fick jag en del att testa och att tänka på, och det du skrev i det senaste inlägget verkar rimligt. Igår la jag upp en unik zip-fil till en kund. Hon fick det där problemet med att filen var skadad och inte gick att öppna, så jag kollade efter 416-svar i loggen och hittade inga för den filen.
Det kan mycket väl vara så att 416-svaren (som du skrev) egentligen inte är något att oroa sig för. Att det är en ren slump att de började dyka upp samtidigt som de andra problemen och att jag därför antog att de är relaterade.
SSH-loggen kollade jag redan förra veckan och den är helt ren. Det är bara mina egna IP-nummer som har varit inloggade sen jag skaffade servern för snart 1½ år sen. Jag antar att det var det du funderade på?
~ Helena