Ämne: Att sälja PR
Visa ett inlägg
Oläst 2003-09-26, 12:02 #11
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Citat:
Men som sagt pr6 är bra även för en internationell sida som graphicgarden pga att Computers > Graphics > Clip Art > Original är en PR4 kategori.
Jag har som sagt inte alls brytt mig om PR förut och har mycket att lära (har skrivit ut en del och ska läsa på), men har ett par funderingar:

I nuläget tillåter jag inga av mina undersidor att indexeras. Jag misstänker att det påverkar min PR negativt, eftersom Google förmodligen tror att siten bara består av index.shtm? Jag har läst att man bör ha många relevanta sidor och det har jag ju egentligen. Mina länkar till andra populära sidor i samma bransch hittar Google förstås inte heller pga. noindex.

Att jag inte tillåter indexering hänger kvar från en tid långt tillbaka då hela min site låg inom en frame från Nunames och jag inte ville att folk skulle trilla in direkt på en undersida. Det gäller förstås inte längre och jag ska ändra det redan idag.

Totalt finns det minst 50000 länkar till siten, men problemet är att ca hälften går till andra adresser, för jag har bytt några gånger pga att någon lagt beslag på .com redan hösten 1998 (tror jag det var) i hopp om att tjäna pengar. Han gav upp efter två år och då fick jag den via Snapnames. Nu är det förstås den som gäller och jag ska försöka få alla att uppdatera sina länkar.

Vad menas med att "Graphics > Clip Art > Original är en PR4 kategori"? Har kategorierna i sig olika status? Inte bara de listade siterna? Jag upptäckte just att jag även finns med i Computers > Graphics > Web > Free > Coordinated Sets > Linkware
http://directory.google.com/Top/Computers/..._Sets/Linkware/
Den har också PR4, antar jag? Ens PR kan alltså även påverkas av vilken kategori man ligger i?

Många frågor blir det. :-)

Tillägg: Egentligen är jag inte så intresserad av PR, utan vill bara att siten ska gillas av Google m.fl. Men visst vore det trevligt att kunna kliva upp ett hack...
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat