Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-12, 21:08 #13
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Davve@Dec 12 2004, 16:30
Jag tycker bara att även på mindre siter är platserna värda pengar och min erfarenhet är att man efter gratis vecka svarar att det inte var som man tänkt sig, men då jämför man sidan med de stora där man får mycket trafik direkt. Det man inte tänker på är skillnad i pris. Vi mindre är mycket billigare och därefter ska man beräkna trafik man får in.
Håller med dig om att även på mindre sajter är annonsplatserna värda pengar. Jag har också en mindre sajt, och visst kan det ibland kännas att värdet blir satt till noll. Fast det naturligvis inte är det, utan samtidigt är det ändå många som skulle vilja ligga med, men helst gratis.
Men i den här sakfrågan är det ju ändå så att om du är absolut ärlig om ditt besökarantal så borde det inte bli så att företag tar en gratis provperiod och sedan säger att det inte motsvarade förväntningarna. Förutsätter dock att man på olika sätt har kollat upp att företaget i fråga är någorlunda seriöst. De flesta är ju då inte intresserade p.g.a den relativt låga besöksstatistiken, och då blir det ju ingen provperiod heller. Problemen börjar i samma stund som man överdriver sitt besökarantal.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat