Citat:
Jag tycker bara att även på mindre siter är platserna värda pengar och min erfarenhet är att man efter gratis vecka svarar att det inte var som man tänkt sig, men då jämför man sidan med de stora där man får mycket trafik direkt. Det man inte tänker på är skillnad i pris. Vi mindre är mycket billigare och därefter ska man beräkna trafik man får in.
|
Det är ju en självklarhet att man inte kan jämföra sajter där man får 500 besök/mån med en annan som skickar 10'/mån, frågan är
vad din trafik är värd och jobbar du med seriösa företag så anser jag att dom likaväl som du skall redovisa på ett seriöst sätt hur provmånaden har gått, jag har klippt ut en liten del av min statistik för att du skall förstå vad jag menar.
Detta är från ett företag som jag köper trafik av och hade en provmånad, dom begärde 3000kr/månaden för en textannons. Efter en månads prov kom jag fram till att dom hade skickat 602 unika besökare. (Att jämföras med deras statistik, stämde bra) och 19 köp på unik-klicken, vinsten var på 3518kr ex moms, m.a.o kan jag fortsätta att annonsera för 3000kr/månaden, svårare behöver det inte vara.