 |
Supermoderator
|
|
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
|
|
Supermoderator
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 711
|
Håller inte riktigt med er där.
Om jag förhandlar om en annonsperiod på exempelvis 6 månader som kostar mig 10' i månaden så är jag mycket mån om att få prova i en vecka eller två för att se om det ger vad som utlovas.
Det aktuella företaget man diskuterar med har ofta en förmåga att överdriva otroligt mycket och då anser jag att det är mest fair play att få prova, så att dom uppfyller sin utlovade trafik, är det ett seriöst företag som inte ljuger om siffrorna så behöver dom ju inte vara oroliga för att jag inte kommer att fortsätta efter testperioden.
Jag brukar redogöra för hur mycket trafik/köp jag behöver för att det skall gå ihop och självklart redovisar jag min statistik efter provtiden.
För tillfället har jag en dialog med Expressen varje fredag eftermiddag där vi jämför och diskuterar hur veckan har varit.
Har du inga lik i garderoben så är det väl bara att skriva ett avtal att dom skall fortsätta annonsperioden ut efter provperioden, alternativ ha rätt att avbyta om inte du uppfyller förväntat/överenskommet resultat.
Det måste väl vara bättre att ge bort en testvecka och kanske få en annonsör som stannar år efter år?
Jag har några sidor som jag har legat på i flera år och det bara tickar på, fasta annonsörer måste väl vara det bästa för dig och för att du få det så får du nog orka jobba lite med att sätta upp lite testperioder och svara på några mejl, så förfärligt jobbigt kan det väl inte vara...
// Mats
|