Ämne: Serverproblem
Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-12, 09:17 #5
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by Helena@Dec 11 2004, 14:52
Hej,

Tack för svaren!

Citat:
Som zoran antyder så låter det som om något ändrar några bitar här och var och eftersom felet inte verkar sitta i din server så måste det vara nätverket som pajar datat. Står servern på samma plats (samma port i switchen så att säga)?
De flyttade hårddisken till en server på en helt annan plats och har kollat så att det inte är något externt fel. Det måste alltså vara fel på själva hårddisken eller något med mjukvaran.

Citat:
Kan du ge något samband med 416-svaren och vilken typ av filer det är? Storlek, innehåll? Komprimerar din Apache html-filer? Isf har jag en teori.
HTML-filerna komprimeras inte. 416-svaren uppstår helt slumpartat, verkar det som. Både på HTML/PHP-filer, bilder och zippar, och det är helt olika IP-nummer som försöker ladda ner filerna.

Zoran: Vad snällt att du vill hjälpa till! Fast igår kväll bestämde jag mig för att uppgradera istället (hade ändå tänkt göra det nån gång nästa år, så jag kan lika gärna göra det tidigare än planerat), så det känns fel att du ska lägga ner nåt jobb på det här. Problemen är irriterande, men går att leva med några veckor tills jag får tid att ta tag i flytten.

Tack ändå! Jag uppskattar verkligen att ni tog er tid att försöka hjälpa.
Du får klart göra som du vill. Själv skulle jag gärna vilja hitta problemet. Dels för att lära mig något utav det och dels att utesluta att problemet kvarstår även efter en ominstallation. Efter många år i unixmiljö har jag blivit lite "allergisk" mot ominstallationer som "lösning". Man vet aldrig när man gör massa jobb i onödan.

Även om du har en ominstallation på g. skulle det inte vara helt dumt att ha en trafiklogg där du har felet dokumenterat så att du kan studera det.

/Zoran
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat