Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-10, 02:25 #41
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
My 2 cents opinion: Då går det bra att informera på startsidan (det finns gott om plats) att budgivningen på juridik.se bara är en test och inte på riktigt. Tänk om någon utomstående okunnig stackare (jag t.ex.) hade hakat på budgivningen. Hade det då fortfarande bara varit en test?
Budet var en test, och domänen är till salu. Så om du budar förändras inget. Vi lanserade för någon dag sedan och jag förstår inte varför du sågar den totalt pga av detta?

Citat:
1. Om inte säljarens 10%-iga försäljningsavgift går till domänägarna, vem går den då till?
Det är inte riktigt så enkelt som du tror, att bara slänga upp en site och håva in pengarna, tyvärr. Först har vi utvecklingstiden på säkert nära 1000 timmar (ja du läste rätt). Serverkostnad på nästan 1000 kr per månad (nej ett webhotell på b-one för 10 kr/mån duger inte), som snart blir 2000 per månad. Marknadsföring för att få dit besökare och eventuella kunder till de som spenderar sin tid på att lägga in domäner till försäljning. Drift, utveckling, serverunderhåll och konfigurering osv. Mycket tid alltså. Så, nej, det är inte riktigt så lyxigt.

Citat:
2. 10% av 1000 Kr. är mer än 10% av 500 Kr. Det är vad min miniräknare säger i alla fall. Så visst gynnas ni som ägare av domänen av höga försäljningspriser.
Vilken härlig värld du måste leva i som kan lösa en ekvation så snabbt med en miniräknare, med så mycket vetskap om hur det fungerar.
Jag vet inte hur du tjänar dina pengar men de flesta betalar skatt och som företagare är det ganska mycket vilket du skulle vetat om du tog reda på det innan du kläckte ur dig och drog den slutsatsen. Tycker du fortfarande att det är höga försäljningspriser?

Citat:
3. Inte speciellt taktiskt att avslöja en flexibel moral med citat: "Skulle jag haft något att dölja så skulle jag registrerat ett annat konto med ett helt annat namn." Alltså är du i stånd att göra något sådant om du vill dölja något. Är det så jag ska uppfatta det?
Nej, det är jag inte, det är det jag säger. Är du en fuskare? i din profil står det "Har fuskat inom det mesta." Så du är alltså en fuskare som fuskar med allt möjligt, verkar inte så seriöst i mina ögon. Är det så jag ska uppfatta det?

Citat:
Känner mig ytterst tveksam till Missdomains nuvarande affärsmetoder efter att ha läst de senaste inläggen.
Vi kör med öppna kort och du är välkommen att granska.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat