Citat:
Ursprungligen postat av matlin
Saxat från W3C, jag tycker att det är väldigt tydligt ... Inget är fel inget är rätt.
|
Jag skulle inte vilja kalla det för "otydlig" för det går ju att tyda, däremot är den fri för tolkning vilket leder till olika implementation i de olika läsarna. Att ALT används av IE för att visa ett "tool tip" är enligt min mening fel om bilden har laddats. För om bilden laddas behövs ju inte alternativet...
Citat:
Originally posted by -matlin@Dec 9 2004, 14:31
Faktum är att om du känner att du behöver ett "tool tip" på en bild så har du antagligen valt fel bild. En bild säger mer än tusen ord sägs det ju och om du känner att du behöver tillföra något yttreligare för att förklara nåt som bilden inte lyckas med så byt bild!
|
Ett "tool tip" kan tillföra extra information som inte framgår av bilden på ett bra sätt. Jag tycker inte alltid det är motiverat att byta bild. Exempel:
Lunarstorms fötter för gästboken, ska den innehålla lika många fötter som nya inlägg?
Citat:
Ursprungligen postat av matlin
Hur som helst, att säga att specen är otydlig innebär ju bara att man inte läst den ordentligt.
|
Ju fler gånger man läser den ju fler saker kommer man på som kan tolkas på olika sätt, så är det nog med det mesta.