Citat:
Originally posted by Robert@Dec 9 2004, 09:43
Inga förändringar som har gjorts på sistonde? Updatering av objekt för (de-)kryptering av passwords etc???
|
Nej inga förändringar i några objekt. Objekten är gjorda av någon annan, innan jag började på det här jobbet. Vad jag vet (och vad som står i kommentarer här och där) är ingenting ändrat i dom de senaste tre åren.
Inloggningsfunktionen i användarobjektet skriver en cookie, och returnerar en kod för hur det gick. Här är det inga problem. Eftersom inga problem påträffades körs en Server.Transfer till sidan för den som är inloggad. På denna sida kontrolleras att användaren är inloggad, och jodå, det är han/hon. Denna sida kör ett javascript för att uppdatera frames, i dessa frames visas olika innehåll beroende på om användaren är inloggad eller inte. Innehåll för den som inte är inloggad visas i dessa.
Först hämtas användarnamn och sessionsnyckel från cookie, och sen körs kontrollen för inloggning. Fungerar alltså icke. Och detta fel uppstår för hittills två användare (och mig) sen vi lanserade nya sajten (mitten av augusti).
Jag har inte reagerat på detta tidigare, men jag är osäker om jag har försökt logga in tidigare. Det är på server-datorn som problemet finns, och jag använder inte den så mycket.
[edit}
Internet Explorer 6 (som jag använder) brukar ju säga till när cookies spärras också, som till exempel här på wn. Det upplever jag inte på netxtra
[/edit]