Citat:
Originally posted by pitbull@Dec 9 2004, 03:14
Jag funderar även på att teckna Sprays 2 Gb-konto och lägga in alla nio domäner där, då blir det sex separata phpNuke på samma konto. Hur blir det med bandbredden tror ni?
|
Spontant utan att veta hur mycket trafik du har på respektive sida så är det nog så att du även skall ta in hur mycket CPU du får förbruka i din beräkning, min erfarenhet av virtuell hosting är att det oftast är den som slår i taket först om det är CMS och BBS'er man skall ha på servern, nu är det ju iofs en virtuell dedikerad server vi pratar om men jag undrar om inte problemet kvarstår iom att de som hyr in sig på en sån server behöver normalt cputid!?
Om det möjligen är så att du har dessa nio domäner
+ ett antal andra utspridda på webhotell runt om i världen så skulle jag tagit mej en funderare på om det inte är en "äkta" dedikerad server jag var ute efter.
Jag har gjort endel misstag i denna bransch som jag ångrar, men det jag ångrar mest är att jag inte sa upp alla mina webbkonton överallt och hyrde en egen server mycket tidigare, möjligheterna är helt plötsligt enorma och det är inte så svårt som jag var orolig för.
Jag tycker kontot på spray låter prisvärt om det nu är VDS 512 (2000 MB) vi pratar om, men har du några fler projekt redan, plus några nya i pipeline så överväg om inte kostnaden för dem täcker de extra kostnader en egen server skulle innebära, idag finns det ju för 500 - 600 kr i USA och då får du all processortid själv = massa pitbullsiter

.
Citat:
Många funderingar såhär på nattkröken ...
|
Jo det börjar bli sent och huvudfrågan om phpNuke kan jag inget om så jag får väl lägga mej nu hehe ...
Thomas
CMS = Content Management System.
BBS = Bulletine Board System (forum).