Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-08, 11:22 #4
RaveWalkers avatar
RaveWalker RaveWalker är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
RaveWalker RaveWalker är inte uppkopplad
Nykomling
RaveWalkers avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by StefanBergfeldt@Dec 8 2004, 12:02
Jag har funderat på det också, men en kund jag pratade med igår lyckades stänga av sin brandvägg och det fungerade iallafall inte.

Det konstiga är att i min testmiljö fungerar det för mig, men inte i live-versionen. Inte ens från samma webbläsare, samma dator..

Mycket märkligt..

[edit]
Jag kan även logga in på administrations-sidan, där är det inga problem. Det är bara i butiken jag inte kan logga in.
[/edit]
[edit2]
Gjorde även en test, där jag skriver både en cookie och en sessionsvariabel på en sida, redirectar till en annan, och läser av. Detta fungerar utan problem.
[/edit2]
Knepigt... då låter det ju som att sessionsID´t på nåt sätt bara dör i hoppet mellan sidorna...

Man skulle nästan kunna lukta sig till ett IE / XP sp2 problem här men det är ju lite spekulation iofs, har haft problem med frames i senaste IE patchen från MS där den inte riktigt vill förstå innebörden i vilken frame man pekar på så att allt hamnar i _self ...

Jag kör en massa liknande saker i en del webshoppar där det kollas mot en sessionsvariabel på varje sida om användaren är inloggad och jag har aldrig upplevt ett problem med just de bitarna

knepigt också att det inte är fler som uppmärksammar problemet
RaveWalker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat