|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Dec 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Dec 2004
|
Just nu har jag webbhotelltjänsten köpt av b-one och jag har generellt varit nöjd med företaget. Servicen via mail hade jag aldrig problem med och förklaringar vid fel kom efter önskan. Kvalitén (produkt jmf med pris) på deras erbjudande är ju faktiskt hög och jag rekommenderar dom varmt för personer som för första gången skall starta en hemsida på webben. Man har helt klart utrymme för att testa sig fram hur webbsidor och användare aggerar. Jag själv hade problem med att kontrollera bandbreddsanvändningen pga våra flashfilmer som första månaden bidrog till 85.1Gb bandbreddsavändning (med 124'786 unika) hehe. Nu ligger vi på ca 5Gb bandbredd/mån.
Nytt mål och därmed flytt
Nytt mål sätts för kommande är och jag behöver därmed något webbhotell som klarar av min nuvarande och planerade besöksstatistik. B-one har lite problem med att hantera besöksantalet över 250+ i timmen upplever jag.
Vi räknar med att ha en bandbreddanvändning på 5Gb-10Gb under första halvåret. Vi har väldigt rörlig publik och det kan hända att vi kommer att hoppa upp till 15Gb någon månad.
Behöver jag publicera något statistik förutom bandbreddsanvändningen för att ni skall kunna hjälpa mig att göra en korrekt bedömning vad för webbhotell som är lämpligt för mig elr räcker det med vad för paket jag vill ha?
Oderland
Har varit i kontakt med Oderland då dom verkar ha pris och produkt som vi är villiga att betala för. Vi tänkte köra på deras silverpaket vilket ger oss 10gb bandbredd/mån (och 1000MB men vi behöver bara typ 150MB). När vi mailade dom så berättade vi om vårt problem dvs bandbredden och dom var tillmötesgående och erbjud att tillåta bandbreddöverföringen att komma upp till 15Gb ibland.
Har läst om oderland här på forumet och dom verkar vara kvalitetsmedvetna och hålla vad dom lovar, fast jag är lite så där på det hära med webbhotell och servers för jag trodde på B-one's reklam när dom nämner "fri trafik" men jag hade ingen aning om att man måste se upp vilka servers man kör på då det är oftast det som begränsar frafiken när man erbjuds fri trafik.
Blir det problem?
Tror ni att jag kommer ha problem med tafiken så som jag har med b-one? dvs att vi köper den bandbredd vi tror oss behöva med så är det andra aspeketer som gör att surfarna får 503 error på sin skärm.
Har ni kanske något annat webbhotell att rekommendera som inte redan är länkat från forumet där många står beskrivna?
Tacksam för svar.
|