Ämne: Snobbar
Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-07, 18:08 #1
Emiljons avatar
Emiljon Emiljon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 91
Emiljon Emiljon är inte uppkopplad
Medlem
Emiljons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 91
Fick kritik för att jag ville ha en enkel logga gjord.
Erbjöd 50:-
Låter kanske extremt sniket, men om man tänker efter så kanske inte.
Vi pratade om en logga som skulle innehålla en enkel text(sidans namn) samt en liten slogan.
Jag angav vilka färger sidan gick i men sen fick ni fria händer.

Då slänger folk ur sig den ena kommentaren efter den andra att det är för lite betalt.
Men jag ser det som så här.

En originalare som vet vad han gör hade gjort den loggan till mig på 10 minuter, för jag var inte
specielt kräsen vilket bör ha framkommit på kraven jag ställde.
Då ser jag det som så att jag betalar för 10 minuter, eventuelt en kvart. Låt oss säga en kvart.
Då blir det genast 200:- i timmen, och jag har svårt att tro att ngn skulle ta med i självdeklarationen
att de utfört ett jobb för 50:-
För om de skulle göra de skulle de behöva betala skatt, sociala avgifter och hela den biten. En faktura skulle skickas ut
och även det kostar pengar.

Så istället för att skriva att jag ger er 500:-/tim så sätter jag en fast summa.
Samt att alla fuskar med tiden, jobbar de en kvart sätter den en halvtimma och så vidare.

Den som är intresserad tar sig an uppdraget de som inte är det behöver inte ens kommentera det.

Men när en moderator behöver lite hjälp med teckensnitt eller logga då går det illa kvickt att hjälpa till.

Tar det väl säkert en tio minuter innan detta inlägget raderas oxå, men så är det väl i en klubb för inbördes beundran.

Mvh Emil
Emiljon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat