Administratör
|
|
Reg.datum: Jan 2003
|
|
Administratör
Reg.datum: Jan 2003
|
Välkommen till WN icep.
Först och främst vill jag anmärka på alla överdrivna animationer som ligger överallt(?). Så fort man rör musen över sidan så börjar allt fadas fram och tillbaka. Jag vet inte hur detta påverkar era typiska besökare, men för mig är det ofattbart irriterande.
Menyn på första-sidan ger en 'Loading ...' när man för musen över valen, även fast den redan 'loadat' den lilla texten en gång.
Jag har en vertikal scroll på första-sidan. Använder jag den får jag bara fram lite mer av bakgrunden.
Under fest-sidan respektive Änglarnas support måste man peka på menyn för att få upp den. Varför? Utrymmet som används för menyn verkar inte användas för något annat, varför kan den då inte ligga där statiskt? Dessutom är texten 'Click me' lite missvisande (och väldigt svårläst pga färgval?) då menyn aktiveras på mouseover. För mig verkar menyn mest vara dold från början för att få med en extra fade-effekt vilket jag tycker sidan har mer än nog av.
Kalenderns färgbyte på mouseover tror jag vore bättre i annan färg eller nyans än markeringen för datum med inlagd info.
Det är svårt att veta om man är inne på fest-sidan eller support-sidan och var är tillbakalänken till huvudmenyn? Jag vet att ett enkelt tryck på back-knappen i browsern tar en tillbaka dit, men enligt webbsajters vanliga struktur (utan flash) skulle det behövas x antal tryck på den knappen efter att man besökt ett antal menyval, därför letar många efter en tillbaka-länk på själva sidan.
Du bad om feedback, och fick den. Sedan hur mycket du vill ta till dig eller kan hålla med om, är ditt val.
|