Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-07, 09:06 #17
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by Davve@Dec 7 2004, 10:02
En annons måste inte vara rättstavad, det kan väcke mer uppmärksamhet med felstavning. Annons är ingen bok, det finns många som väljer att stava fel med meningen. Hörde en historia om ett bolag som anlita en reklambyrå som valde "fel branch" av naturliga skäl, men billiga var de. Det var en affishkampanj. De både stavade fel och hängde hanns affisher upp och ner av misstag. Det gjorde att bolaget uppmärksammades i alla media, vilket resulterade i PR som ingen väntat sig. Med annonser kan det gå hur som helst.
Nu var detta kanske inte medvetet, att de stava fel.
Men det finns många som gör "fel" medvetet för att öka sin försäljning.

Jag fick höra av en reklambyrå om hur Wasa (brödet) skulle lanseras i Norge.
De hade en budget på X kr, och istället för att annonsera med affischer,
tidningsannonser m.m. så la de medvetet lite pengar i olika förpackningar.

Helt random, till slut börja folk ringa Wasa och fråga varför de hade
hittat pengar i brödförpackningen men de visste inte sa de,
slutar med att alla tidningar i hela norge börjar skriva om det hela.

Att man kunde hitta pengar i deras förpackningar.....De fick
mycket mycket mer annonsering för sitt bröd än de hade fått
om de lagt pengarna på annonser.

Efter några år passerat, så bekräfta Wasa att det var ett PR -trick.

Smart
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat