Nykomling
|
|
Reg.datum: Dec 2004
|
|
Nykomling
Reg.datum: Dec 2004
|
Har en fråga till. Det finns ett fält som man ska fylla i om man har varit anställd hos en kund, man ska ange när anställningen upphörde. Vad menas egentligen? Jag är anlitad av två företag just nu och jobbar med deras hemsida, är det sånt dom vill veta? Jag startar företaget så att jag kan ta betalt av dom och framtida kunder, är inte "anställd" på nått av företagen, bara muntliga överrenskommelser.
Man ska beräkna och fyllla i hur mycket momspliktig årsförsäljning i Sverige och till andra länder man kommer göra, påverkar det den preliminära momsen någonting ? (för man ska ju senare fylla i företagets beräknade ingående och utgående moms)
Jag hade tänkt redovisa moms varje månad, slipper jag då den preliminära momsen helt och hållet? och jag får istället betala och få tillbaks för varje månad? Är detta kanske inte att rekommendera? Jag tänkte att det är väl inte så jobbigt att fylla i det där varje månad (kommer ju bli 0kr oftast), men det kanske är det? Jag tänkte att det är väldigt långt att vänta ett helt år med att få tillbaks momsen.
|