Hej!
Tråkigt och höra så många negativa röster, men jag är inte sämre än att jag besvarar allt vad jag kan se.
Som tidigare gäller så nås vi lättast på
[email protected]
Alla våra kunder fick de senaste dagarna ett mail om vad som hänt och vad som kommer ske i framtiden.
För er andra kör jag en kortare version här. Vill ni hela versionen så maila oss så skickar vi direkt.
Först och främst vill jag än en gång poängtera att det är nya ägare sedan någon månad tillbaka, vilket innebär att förbättringarna inte hunnit komma upp ännu.
De senaste dagarna har vi haft enorma problem med DCS som stått för vår Internet-förbindelse. De hade ett flertal gånger elektriska problem nu den senaste tiden som de inte tycktes få någon lösning på. UPSen de hade stod pall 5 minuter och hade ingen reservlösning. Problemen blev så stora till slut att vi kände att vi inte hade någon möjlighet att stanna kvar. Alla servrar flyttades från dem på studs. Vi kände att vi hade det att välja på, eller att ligga kvar och hoppas på att det skulle ordna sig. Men vi kände givetvis ansvaret gentemot våra kunder och valde därför den snabbaste och säkraste vägen.
Anledningen till att besökare från Bredbandsbolaget och Telia inte kommit in på sajterna har legat utanför vår räckvidd. Tydligen följer inte BBB och Telia den standard som gäller. Ingenting vi kunde påskynda eller göra någonting åt. Allt vi gjorde, gjordes på snabbast möjliga vis.
Vi har köpt in nya servrar som står redo att användas, men innan vi vill sätta upp dem håller vi på att få in egen lina.
Vi har haft problem med att få fram grävning och svetsning, men det ska snart vara avklarat.
Vi är fullt medvetna om problemen som varit och vi har en lösning på alltihopa, men allting går inte att lösa på en eftermiddag (även om vi gör vad vi kan för att det ska gå så fort som möjligt).
Att kunder väljer att flytta från oss på grund av problemen som varit är helt förståeligt, men jag hoppas ni kan ge det lite tid och se att det verkligen går bra. Att det fungerade perfekt för ett halvår sedan och sämre nu har helt enkelt berott på att det blivit för tungt med kunder på samma servrar. Som nybliven ägare köpte jag direkt in servrar, men har problem med ny internetuppkopplingen för dem. Det löser sig helt klart inom kort.
De som vill säga upp sig tänker jag inte sätta käppar i hjulet för. Att börja snacka om att vi är så hemska med avtalstiden är inte vårt fel. Det står tydligt i avtalet vad som gäller och som kund har man godkännt det innan tjänsten tagits i bruk.
Däremot kan Mario (ganska säker på att det var du i vart fall) intyga att vi inte har hållit det minsta hårt på avtalsperioden.
Vi har inga problem att kompensera för problemen som varit, det är bara att höra av sig. Vi vill inget hellre än att ha nöjda kunder och fungerande tjänster.
Som jag tidigare sagt, jag kollar inte dagligen här inne så maila mig gärna om ni har funderingar.