Citat:
Originally posted by TradeDoubler@Dec 2 2004, 10:50
Hej hej,
Mycket bra åsikters som framförs här, men det är svårt för mig att precisera och svara bra utan vidare detaljer. Rent generellt så skulle jag rekommendera att använda vår översiktsrapport, för att då få en överblick över vilka program som genererar flest avslut och vilka som har bäst conversion rate. Avslut och lead-rapporten kan också vara nyttig för att då se vilka specifika produkter som säljer bäst och då kanske satsa mer på just dessa.
Funktionen EPI tillåter affiliates att definiera från vilken specifik länk besökarna kommer, så om detta används på ett bra sätt så kan du utvärdera från vilken undersida och vilken annons som fungerar bäst.
M-bition - För att jag skall kunna svara mer specifikt på dina frågor måste jag veta lite mer, du kan väl återkomma till mig på [email protected] och så skall jag undersöka vad dina referrerfel beror på. Jag är också hemskt nyfiken på vad som menas med "På flera ställen på TD beskrivs dessutom saker och ting olika, eller har olika benämningar, vilket inte underlättar.". Om jag kunde få en närmare beskrivning var och när detta upplevs så skall jag framföra dessa åsikter till ansvarig för vår webbplats.
Vidare så har Filip rätt i det han säger, det kommer alltid finnas några få referrerfel pga de skäl han nämner.
Mvh Calle
TradeDoubler
Support
|
Hej Calle! Tack för ditt svar (och alla ni andra också)
Jag kommer att maila dig mina funderingar men jag skriver in några exempel här ifall någon skulle vara nyfiken, som du gärna får svara på. Det är mycket möjligt att det är jag som inte förstår verktyget tillräckligt, i såna fall är ju lösningen att lära sig mer. Mer dokumentation skulle vara utmärkt då.
Grafikeffektivitet-rapport:
Ex1: Hur kan man ha 0 klick men samtidigt CTR på 0,12% ? CTR baseras väl på antal klick!
Imp 3287, Unika Imp 0, Klick 0, UV 4, CTR 0,12%, Leads 0, Imp leads 0, Sales 0, CR 0,00%, Total provision 0,00
Ex2: Hur kan man ha 0 på Klick, CTR, Leads, Sales och CR men ändå få en provision på 160?
Imp 68, Unika Imp 4, Klick 0, UV 0, CTR 0,00%, Leads 0, Imp leads 0, Sales 0, CR 0,00%, Total provision 160,00
Ex3: På rapporthuvuden har en kolumn benämningen UV, i hjälpen heter det UB. Inte så svårt att förstå i det här fallet, men kan förvirra ändå.