Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-02, 10:33 #8
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by Fulton@Dec 2 2004, 09:06
Det finns inga gratis luncher, gratis stats är oftast = "visa min logo". Med tanke på hur små dessa är är det svårt att riktigt förstå problemet. Vill man ha gratis stats så finns ju alltid AWstats och andra enklare produkter.
Jo precis det är det jag menar, du är branschen och förstår inte problemet, det är precis det jag skrev

Att sedan en stor % fixar detta genom att på ett eller annat sätt helt ta bort logon tycks inte få er att vakna heller.

Jag skrev inte att det skulle vara utan linkback, jag skrev att det skulle vara en linkback i form av en textlänk. Att kräva en logo känns så otroligt 1995 och då känns det som man inte gjort något sedaste 10 åren för att tillmöstesgå problemet. Sedan vet ju alla som jobbar med SEO att en textlänk skulle vara minst lika värdefull och det optimala är en blandning av img + test med anchor för att blir ett ställe som kan fördela bra ranking.

Se på nedstat, VDn's lön kan ju förmodligen numera betalas genom att sälja pagerank länkar på indexsidan, det var ju ett halvårsedan drygt dom hittade den marknaden och gjorde om hela sin sidas utlänksystem.

Städar lite i denna tråd nu när vi pratar om vettiga saker.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat