Att starta ett webbhotell är en mycket liten kostnad i starten, om man då inte tänker lägga ut en större summa på marknadsföring.
Men har man inte kompetens så kommer det skita sig direkt i stort sätt, jag startade PW från 0 i kapital i stort sätt.
Dock så har jag kompetensen, hade driftat större nätverk innan samt haft labbnät i garderob från man var 13-14 år. Allt från Windows, Netware,Linux/Unix servrar i drift för labb.
Men utan kompetens så kommer alltl blir en stor röra, sedan är frågan hur mycket man kan tjäna på det.
Tror det finns möjlighet för nya webbhotell, men kommer vara mycket svårt bli stor.
Alla använder domäner för sin marknadsföring i stort sätt nu, även erbjudande om gratis konto ett år. Men för klara göra en sådan sak behöver man ha ett kapital.
Sedan kanske jag ska varna dig, finns inget värre som strular än driva webbhotell.
Räkna med få många problem och larm många otrevliga tider på dygnet, alltid något som kan strula. Även om mycket går att förebygga får man överväga kostnaden mot vinsten för det.
Och då inte prata om alla buggar i färdiga kontrollpaneler som Cpanel/Plesk etc, även om du har kunskap kommer du vilja gå och skjuta fanskapen som kodat det alla fall någon gång
Sedan har vi det som kallas kunder, då har vi dom som tror att dom kan koda som gör massa fin kod som ställer till problem.
Sedan dom som tycker att dom ska få använda 10Ghz och några GB ram på servern.
Sedan dom minnst trevliga som knappt vet vad mail är som typ behöver hjälp med starta sin dator nästan.