Ämne: WN suger
Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-22, 22:28 #134
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006
Det finns en poäng med att inte tillåta egenreklam och det är att forumet riskerar att spammas ner av glada erbjudanden i varje tråd där någon frågar efter något, vad det än är.
Typ: Hur ska jag formulera Mysql-queryn xxxxx.
Genast hoppar en massa glada amatörer in och tipsar om sina bloggar, erbjuder sig att lösa problemet mot en billig timpeng och breder ut sig i största allmänhet.

Poängen med ett forum är att folk bidrar av fri vilja och utan att söka ersättning för sina insatser. Ideellt så det förslår, men får jag välja på det och nerspammning av en massa wannabe-konsulter så vet jag vad jag väljer. Nätverkande har sin plats, till exempel i en utökad Köp och sälj-avdelning

Till InternetSweden: Ett korrekt beteende när man svarar på en post och man vet att man just skrivit ett väldigt bra blogginlägg som på ett lysande sätt förklarar saken är att man helt enkelt kopierar in sin bloggtext i svaret. Detta för att göra det lättare för läsaren, som då slipper gå till en annan sida för att ta del av svaret.Det blir också enklare för nästa som kommenterar om innehållet finns på plats i tråden. Sen kan man lägga till en källhänvisning som talar om varifrån man kopierat texten, men innehållet ska finnas i tråden. Gäller även de som länkar till andras bloggar.
Magnus_A är inte uppkopplad