Själv har jag kört jag ett simpelt shoppingsystem som heter
Easyshop men som med alla lite enklare shoppingsystem så kommer man till ett läge där man känner att man inte kan utvecklas mer och det gjorde jag i Easyshop.
Självklart tittade jag på ett antal färdiga system men
alla jag tittade på hade alltid några brister och inget system verkade uppfylla alla mina krav.
Vad göra...? Vi bygger ett eget optimalt system som är 100% anpassat till min marknad både vad det gäller kundvänlighet och inte minst administrations-vänligt.
Säg att på dom ca 800 timmar som det har tagit att bygga enbart shoppen så har nog 5-600 timmar lagts på att bygga admin-delen. Jag har "visat upp" vad min admin-del klarar av för några här på forumet och det har varit högsta betyg från dom.
Har jobbat mycket med att när jag ex. skall lägga ut 10 filmnyheter så kan jag göra det på en gång, databasen hämtar och skalar bilderna automatiskt m.m.
I en "vanlig" shop så kanske det tar 2-3 timmar att lägga ut 10 filmer nu gör jag det på en ½-timme-45 min och som någon skrev: Tid är ju pengar.
Mycket energi och tid är nerlagt på statistik för att kunna se och följa vad mina kunder är intresserade av och detta för att kunna göra optimala inköp.
Vore kul att få kommentarer från er här på forumet som varit inne på min admin och kikat.
Observera att jag absolut inte fördömmer osComerce som jag tycker vara ett bra shoppingsystem, men hur kul vore det om alla shoppar hade samma upplägg...
// Mats