Citat:
Ursprungligen postat av emil123
Inga kunder.
Citat:
Ursprungligen postat av danielos
emil123, en lite reflektering på fråga 1, hur många kunder kan du få beräknar du inom den närmaste månaden?
|
|
Om du inte räknar med några kunder, varför i herrans namn ska du då starta ett webbhotell?
Vidare bör man tänka igenom sin egen kompetensprofil när man ska starta ett företag.
Vad är mina starka sidor, svagheter, möjligheter och hot (Strength, Weknesses, Oportunity, Threats eller SWOT-analys).
Har man kunskapsluckor så faller det givetvis kategorin svagheter, försök i stället se till dina starka sidor, vad är de, inom vilket område har du mest kunskaper i relation till andra människor?
När du har identifierat vad dina styrkor är så har du bättre möjligheter att analysera vad du ska göra härnäst.
Uppenbarligen har du stora kunskapsluckor inom området webbhotell och då troligen även hårdvara kring detta, men det är även mycket tydligt att kunskapsluckorna kring affärstänket och entreprenörskapet är ännu större. Detta är allvarliga svagheter som du bör beakta vid en SWOT-analys.
Du har en lång resa om du ska starta ett webbhotell, jag skulle avråda dig till detta i dagsläget. Du kommer med största sannolikhet att bränna massor med energi och pengar och sen få en massa missnöjda kunder, det saboterar ditt rykte, och blir en självgenererande profetsia och början på en ond spiral som bara leder till avgrunden.
Fokusera på det du är bra på och det du brinner för, vad vet jag du kanske blir en utmärkt webbhandkare så småningom.... Men webbhotell bör du nog undvika.