Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-20, 23:58 #6
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Två saker...

1. Saker händer, det är inget att göra åt, bara försöka förhindra.

2. Visst har du haft det jobbigt, men kan du inte vända det till din fördel? Nu har du en chans att kontakta ALLA dina kunder helt legitimt och framföra dina personliga ursäkter och sedan erbjuda alla drabbade kunder en rabatt på säg 5-10% beroende på marginal som plåster på såret.

Resultat? En väldigt omfattande rea kampanj som gör både dig och kunden nöjd

Dessutom ska du inte förringa marknadsföringseffekten för även om kunderna blev oroliga kan du ge dig på att dom berättat vad som hänt för nära och kära och får dom sedan en skriftlig ursäkt och en liten rabatt som plåster på såren så får du nog mer positiv effekt än negativ.

Konsten är bara att kunna kommunicera på ett bra sätt med kunderna
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat