Ämne: WN suger
Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-20, 21:16 #107
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Låt oss anta att jag skrivit en bok. Någon frågar om nånting, och jag svarar i tråden att jag skrivit en bok som tar upp det ämnet. Jag anger bokens fullständiga namn samt instruktioner om hur den kan köpas på nätet. Är detta egenreklam?
Enligt den specifikationen som WN satt...Ja, utan tvekan.
Du får inte hänvisa till någonting du är involverad i alls, speciellt inte med länk.

Citat:
Vad gäller exempelvis egenreklam så är det ibland en tolkningsfråga och då är det ganska naturligt att en del känner sig "godtyckligt felbehandlade".
Med tanke på hur §3 är formulerad finns det inte mycket utrymme till tolkningar:
Citat:

- Du får inte skapa eller sprida marknadsföring i forumet, efterfrågad eller ej.
- Ingen som helst reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter.
- Du får inte posta nyheter om dina tjänster eller hemsidor, eller tjänster/hemsidor du är involverad i.
Om du lägger in länkar så är det ett brott mot §3 hur du än vrider och vänder på det och skriver du om något du är involverad i så klassas det som nyheter eller reklam beroende på tycke eller smak
Mortekai är inte uppkopplad