Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-20, 12:16 #15
chilis chilis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
chilis chilis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2009
då jag har läst väldigt, väldigt mycket marknadsföring så ser jag varför de gjort så som de gjort och jag håller till viss del med dig claesm. Men ditt inlägg ang. andra yrkesgrupper var ju bra korkat/dumt.

Lärare är väl ett praktexempel! Här ändras ju metoder, läroplaner, namn på klasser, kurser, metoder för jämnan. Om man ska hålla sig till din filosofi skulle man kunna säga att du måste vara korkad eftersom alla begrepp som användes när du gick i skolan sedan länge är borta och ersatta med mer "moderna" begrepp.

Nu menar jag inte att jag anser att du är korkad men med ditt resonemang slår du lite tillbaka på dig själv.

Busschaufförer kallar ALLTID sina bussar för vagnar. Logiskt för oss andra!?

Men nu tillbaka till ns... Om jag var kund där så skulle jag tyckt det var oerhört frustrerande med ett namnbyte som det ovan. Däremot så tror jag att för den som ska bli kund, och inte är insatt, så ser de nya namnen häftigare och mer innehållsrika än vad de egentligen är. Det var ni inne på också. Men vad är det för fel med det? Vilseledande?
Nja. Isåfall ska alla mäklare, friskolor, musiker och snickare skjutas. De är också duktiga på att försköna sina objekt, utbildningar, verk och framtida byggen.

Business is business
chilis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat