Tänk bara på att om du kanske vill sälja både inom Sverige och i EU, och USA, och då behöver du kolla så att butiken klarar valutor och språk.
Annars håller jag med Mortekai, det enklaste och smidigaste är att hitta en bra hyrlösning. De flesta brukar ha en enkel design som ingår, och kunna skräddarsy om man vill det. Kortbetalningsfunktioner har de flesta e-handelslösningar, men ofta behöver du teckna ett inlösenavtal med någon inlösare (bank), och ett avtal med en betalväxel som är den som sköter transakationerna mellan butiken och banken. Varianter finns också där man kan anväda payson eller liknande och då gå på deras inlösenavtal. Det är enkelt, men då blir det deras namn som står på kundernas kontoutdrag vilket kan vara dumt vid utlandshandel.
Här hittar du en liten jämförelse på priser hos olika hyrlösningar. Däremot för att jämföra vilka funktioner de har får du nog kika runt hos dem.
http://www.ehandel.se/ehandelssystem/