|
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Oct 2006
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Oct 2006
|
Fyy, BBB skulle jag inte röra med en tång engång.. höll på i 8-10 veckor med att få in det i en lägenhet jag flyttade till.. där jag hade kopplat allt rätt (det är bra svårt att göra fel), men det fungerade ändå inte. Jag konsulterade supporten 8ggr totalt och förde logg över det. I 4 av dessa gånger jag efterfrågade jag en tekniker, men blev varje gång hotad med att en tekniker skulle komma att kosta mig dyrt, alternativt bli en väldigt dyr historia för mig privat. efter mycket bråk, och att jag själv var tvungen att bli otrevlig så skickade dom en tekniker, som inte hittade något fel... här försöker dom fakturera mig för teknikern (trotts att han inte heller hittade fel på min installation) Efter ett andra besök av teknikern (efter ytterligare 3 samtal) så konstaterade han att felet var i telestationen och såldes utanför min makt. Ytterligare engång här försökte dom fakturera mig för teknikern, trotts att felet alltså inte var mitt.
Efter ett mycket argt brev till deras avdelning i både epost- och snigelpost form så fick jag till slut ett kort brev i posten där dom erkände fel, beklagade, och återbetalade mig för de månader jag varit utan internet & tv trotts att dom tog betalt.
Visst är det bra att dom betalar tillbaka och erkänner fel. Men som kund går man inte tillbaka efter att ha blivit behandlad såhär.
För övrigt så fungerade deras HDbox via ADSL riktigt riktigt dåligt med. Det var alltid störningar, trotts att hastigheten på internet var bra.
|