Citat:
Originally posted by pitbull@Dec 1 2004, 12:30
Hejsan allihopa!
Jag har precis börjat spekulera i domännamn så smått. Det är som allt annat en hel del att sätta sig in i.
Jag skulle vilja ha era kommentarer och åsikter om den lilla samling som jag äger idag. Verkar namnen vara ok? Eller är det bara jag som tror på dom? Det är alltid värdefullt att få era åsikter även om de skulle svida i skinnet.
norrkoeping.com
nio.se
cur.se
nio.se
talbok.se
dotse.se
licen.se
nasdaqtoday.info
txt.se
linkoeping.com
cdbok.com
nyanorrkoping.com
intern1.net
seosweden.com
Mvh /Stefan
|
tja!
tyvärr så är det mest i tyskland (och inte sverige) som man byter ut "oe" mot "ö".
Sen krävs det att man har både med "ö" och "o" för att vara säker på att inte "tappa traffik". Därför borde
norrkoeping.com, nyanorrkoping.com och linkoeping.com vara rätt värdelösa i sig självt.
Talbok = varje månad är det
87 talbok
58 talbok gardell
som söker på det i Sverige, från Overtures sökmotor med partners (bl a Yahoo, altavista..). .SE är bra! Men inte fel om du hade haft .com också så du inte tappar traffik av folk som skriver eller chansar på .com..
medan cd bok söks lite mer på:
239 cd bok
21 bok pa cd
15 bok cd media
6 ladda ner cd rom bok
5 cd rom bok
5 harry potter cd bok
samma sak som med talkbok gäller här, .SE borde vara att fundera på om du ska utveckla något..
Korta namn (2 eller 3 bokstavs) är alltid bra och kommer säkerligen bara att öka i värde. En bra investering med andra ord...
Har tyvärr inte så många sådana själv, men jag tror mkt på dem!
Resterande bedömmer jag som tämligen ointressanta vid en första anblick.
Mvh