Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-15, 13:42 #18
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by evomedia@Aug 15 2009, 12:23
Citat:
Om du inte har någon tv och du inte anmält tvinnehav så skulle jag bestrida fakturan och påtala att du faktiskt inte har någon tv och att du inte anmält något tvinnehav heller.
Har bestridit den fått det nekad fick nå sorts hotbrev
Jag citerar
Du har fortfarande inte betalat tv avgiftsfakturan. Om du inte betalar denna faktura, skickas ärendet till kronofogden. Ärenden hos kronofogden kostar dig 600kr utöver tv-avgiften. Dessutom kan du få en betalningsanmärkning som gör det svårt för dig att få hyreskontrakt eller banklån.
din överklagan har blivit nekad då personen som svarat medgivit tv innehav. Du måste betala tv-avgiften till dess att radiotjänst fattat ett annat beslut. Om du inte betalar skickas skulden till kronofogden.

sen fortsätter det med länsrätten, åtal osv osv jag har inte tid att ta ärendet vidare betalar hellre deras blodpengar...

Men men jag vill inte ta någon annans tråd ville jag göra detta till någon diskussion kan jag skapa min egen tråd min fundering var bara om dom fick lägga på 75 kr i påminnelseavgift

Jag skulle polisanmällt dom.

* Olaga hot
* Bedrägeri (Dom hävdar att du har anmällt något som du inte har)

Bestrid fakturan och säg att dom ska dra åt helvete och att dom får driva det som civilmål i tingsrätten då. Då måste dom bevisa att du har anmällt det, och att du har gjort det.

Dom har inte rätt skicka det vidare om du bestrider.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat