Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-13, 06:49 #92
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
I detta fall har det inget med arbetsbelastningen att göra. Om jag begär AI i konkurs så görs det en kontroll på tingsrätten att det finns en skuld och om jag verkligen kan begära AI i konkurs.

Om jag begär mig själv i konkurs så har tingsrätten ingen anledning att ifrågasätta mitt egna beslut. I detta fall hade ansökningsbrevet dessutom Svenska Resenätverkets logga (taget från vår hemsida) så det såg ut att komma från företaget. Min underskrift var förfalskad men den har tingsrätten ingen möjlighet att kontrollera. Så det tog mindre än 2 timmar från det att brevet öppnades på tingsrätten tills konkursen var ett faktum.

Jag JO-anmälde Stockholms tingsrätt för deras felaktiga konkursbeslut men JO hittade inga brister utan konstaterade att tingsrätten följt alla lagar och regler.

För övrigt kan jag konstatera att igår LOVADE AI's VD mig upprepade gånger att information skulle komma upp på hemsidan. Återigen ett löfte som inte uppfyllts. Nu är det bara 27 timmar kvar till AI's namnbyte till "Agent Interactive i konkurs AB".

För den som vill läsa finns konkurslagen på http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19870672.HTM
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat