Citat:
Originally posted by coredev@Aug 12 2009, 12:49
Kul att ni tänker starta upp något nytt! Önskar er all lycka till!
Dock tror jag att folk gärna behåller sina goda ideer för sig själva. 
Något jag personligen skulle vilja se är en konkurrent till Blocket. Det är faktiskt en helt möjlig marknad om man gör rätt. Men det kommer att krävas otroligt mycket jobb. Stor potential dock.
Ett generellt tips är att hitta dåliga sidor som marknadsledande inom sitt område. Det finns faktiskt rätt så många sådana. Sådana skulle ni kunna peta bort.
Nya nicher och marknader är rätt svåra att hitta idag (även om det går). Dessutom kan man alltid nicha sig, kombinera ihop meta-marknader, eller brädda en befintlig marknad.
Jag tycker inte att ni börjar ifrån fel ända. Ni börjar från helt rätt ända! Det som saknas i många nystartade web-projket är att man inte har funderat ut hur man skall tjäna sina pengar. Bara annonser på en webplats räcker inte, man måste ha en riktig inkomstkälla.
|
Tack för ett utförligt svar, en konkurrent till blocket vore något. Men där tror jag det handlar mest om att ha kapital för marknadsföringen, vi har ju inte så mycket pengar att röra oss med, men vi har en säljförmåga och ett brinnande intresse för att lyckas.
Det jag först och främst tänkte på va något som liknade Yreg, men efter lite efterforskning så kom vi fram till att det nog inte är så smart att starta en sådan tjänst.