|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jul 2006
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jul 2006
|
Jag har snackat med tidningsjournalister ett par gånger som "expert" inom ett tekniskt område, med blandat resultat. Detta tack vare en speciell sida jag har. Mitt intryck är att det är mycket svårare än vad jag först trodde att det skulle vara. Det krävs nog en hel del övning innan man kan slappna av och göra det riktigt bra tror jag.
Det är dessutom inte självklart att få en länk eller liknande, även om de hittat mig via webben. Två gånger har jag titulerats "expert" men inget om varför eller något som ger mig något egentligt i utbyte.
Tror att det är viktigt att skriva under artiklar osv. man skriver med sitt riktiga namn och göra det enkelt för dem att kontakt en personligen. På min sida som genererat några kontakter stå mitt namn som författare i anslutning till varje artikel, likt många nyhetssidor.
Det gäller också att vara på hugget och ringa tillbaka eller svara på deras frågor snabbt. Det går inte att vänta några dagar, de har inte tid att vänta utan vänder sig då istället till någon annan.
|