|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Kan du motivera varför det skulle vara moraliskt fel av en sida som tillhandahåller prisjämförelser att köpa AdWords? Att de sedan säljer tillbaks trafiken med ett högre pris till dig sätter visserligen dig med dumstrut på huvudet, men jag ser inte hur tex Prisjakt skulle kunna klandras för det. All business handlar om att köpa billigt och att sälja dyrt. Frågan är varför ni e-butiker alltid accepterar att prisjämförelsesidorna tar största delen av kakan?
Jag antar att du som e-butik känner dig ganska beroende av prisjämförelsesidorna, eftersom du fortsätter att ligga kvar som kund? Hade jag varit du så hade jag slagit några telefonsamtal till samtliga branschkollegor och lagt gemensam press på prisjämförelsesidorna. Kräv att de slutar konkurrera med sina kunder (dvs er), annars så slutar ni att vara kunder. Ska jag vara helt ärlig så fattar jag inte hur en jätte som elektronikbranschen kan låta prisjämförelsesidorna diktera villkoren. De är helt beroende av er. Utnyttja det.
---
Lite OT, men en annan sak som imponerar är det du skriver om att prisjämförelsesidorna lyckas ta bättre betalt än Google av er. Jag fattar inte hur de lyckas... tar de era familjer som gisslan innan ni skriver avtal, eller hur går det till?
|