Citat:
Originally posted by miche@Aug 11 2009, 22:15
Alltså måste bara säga det igen, en flash sida gör inte oljud utan det är den som utvecklar sidan. Ska jag dra upp dom värsta HTML sidorna med gif animationer och dra alla HTML sidor över en kant? Klart jag inte gör. Jag sitter lika mycket i HTML som i flash. Skärp er, har kollat in de flestas design på denna post, få kan sin sak men annars är det är inte mycket att komma med. Pinsamt att vissa av er änns kritiserar andras verk när eran egen sida ser ut som andra världskriget. Har dessutom testa dem i både IE och Firefox och märker att kunskapen inte är på hög nivå.
|
Självklart är det så, flash i sig ger inte ifrån sig mer ljud än något annat programspråk
I min erfarenhet så är det dock vanligare med ljud på flashbaserade sidor, men som sagt...jag har dålig koll på Flash eftersom jag inte jobbar med det. Nästan alla flashbaserade webbplatser jag har varit på dom senaste åren har någon form av swosh eller plingljud i smaband med animeringar, oavsett om det är att öppna nytt innehåll eller navigera och det är iallafall inget som jag tycker förekommer på tråkiga HTML sidor? Med det är det ingenting sagt att det skulle göra flashsidor bättre eller sämre, bara att jag ibland får halv hjärtattack när någonting plötsligt låter oväntat i lurarna (inte helt ovanligt att jag lyssnat på hög musik när jag jobbar och sen har lurarna kvar utan ljud när jag surfar runt...)
Jag hoppas det inte var riktat mot mig att jag skulle ha kritiserat någon annans verk, för det är verkligen inte meningen. Inte heller hoppas jag att mina sidor ser ut som andra världskriget eller validerar illa, iallafall inga jag gjort dom senaste åren

Kikar du på min sida från 1996 så kanske det är en annan femma
Design är väldigt subjektivt och liksom all annan estetisk kreation så ligger sakens värde helt i betraktarens öga. En del tycker att en webbplats ska se ut som en interaktiv tavla, andra att den ska se ut som blankt papper med lita kludd på, en annan kanske föredrar massor av information och ytterligare en knappt någon information alls. Vilket som är bäst eller vackrast kan aldrig bestämmas eftersom alla har olika smak och tycke.