Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: May 2006
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: May 2006
|
Ujuj, nu får man inte vara anonym längre...
Själv tittar jag inte på mina inslag, går ut i köket när sambon tvunget ska kolla in dom, tycker inte jag gör mig alls på tv.
Vet inte hur det gått till, men jag har ju skickat ut pressreleaser och ibland är det någon som nappar och hör av sig, och ibland ringer dom igen. Kan ju underlätta att man dels jobbat som journalist förut, så jag vet vad de är ute efter, och att elpriserna är ett område som engagerar många och därför är tacksamt. Sen tittar journalisterna på varandras program och läser varandra så det blir lätt att man ringer nån som redan varit med.
Golden Rolodex kallas det för på engelska, den typ av lätt tillgänglig expert som oftast får uttala sig. Privatekonomerna på Nordea och SEB, Stefan Fölster på SN är typiska rolodexare inom all privatekonomi, Vilhelm Nordenackar och Sverker Nordlund på Konsumentverket var också säkra kort, jag har själv pratat med dom som journalist. Man får komma ihåg att alla inte vill eller kan umgås med journalister, så journalisterna är glada när dom hittar nån som tar sig tid.
De vill gärna ha någon som är oberoende, och som pitbull skriver så tittar dom också på nätet och ser dom din sida utgår dom från att du kan din sak och att du kan formulera dig bra. Jag kanske inte är lika snabb på att förklara att jag egentligen inte kan något...
Kamphundar var ju riktigt i ropet för ett par år sen, så du hade väl fullt upp. Var dom kritiska mot dej eller mer att du skulle förklara vad som var fram och bak på en hund?
Tillägg: Som trafikdrivare är det rätt beskedligt. Vem sitter med lappen i knät och hinner skriva in domänamnet? Lite bättre kännedom blir det nog i det långa loppet. En direktlänk från en större tidning däremot, då pratar vi trafik, men det går över lika fort igen.
|